Doneren

De pa­ro­chie en de kerk hebben een bij­zon­dere plaats in het leven van vele mensen. Bij­zon­dere vie­rin­gen zoals een doopsel, een huwe­lijk of een uit­vaart maken een onuitwis­ba­re indruk. Maar ook buiten het kerk­ge­bouw vindt het pas­to­raat plaats.

Met uw kerkbijdrage onder­steunt u al deze ac­ti­vi­teiten en helpt u om het kerk­ge­bouw te behou­den en het pas­to­raat te waar­bor­gen. Jaar­lijks neemt de pa­ro­chie deel aan de actie Kerk­ba­lans. Dat is een lan­de­lijke actie die steeds in januari wordt gehou­den en die gedragen wordt door ver­schil­lende kerk­ge­noot­schappen in Neder­land. U ziet jaar­lijks het fol­der­ma­te­riaal in uw kerk en uw brievenbus. De opbrengsten zijn voor uw eigen pa­ro­chie, maar het pro­mo­tie­ma­te­riaal is alge­meen. Velen van u nemen deel aan deze actie gezinsbijdrage of kerkbijdrage.

Na­tuur­lijk kunt u ook inci­denteel doneren. Mis­schien bent u vergeten om een bijdrage te geven toen uw kindje werd gedoopt (we hebben hier­voor geen vast­ge­stelde bedragen zoals bij­voor­beeld wel bij een huwe­lijk). U kunt dan altijd nog een bedrag overmaken.

Geven aan de kerk wordt gezien als geven aan een goed doel. De kerk is daarom een ANBI (Alge­meen Nut Beogende In­stel­ling). Dat betekent dat een gift in aanmer­king komt voor belas­tingaftrek. Dat geldt voor giften boven de 1 procent en tot 10 procent van het eigen bruto inkomen.

Perio­dieke gift
Voor degenen die trouw ieder jaar een bijdrage geven, (van € 100,- of meer) is er middels een perio­dieke schen­kingsakte de moge­lijk­heid om het gehele bedrag van de belas­ting af te trekken. For­mu­lie­ren kunt u aan­vra­gen bij de pa­ro­chie.

Nalaten aan de kerk

U kunt in uw testa­ment ook de pa­ro­chie gedenken met een legaat of een erf­stel­ling. Dit kan alleen via een nota­ris. De pa­ro­chie hoeft over dit nalaten­schap geen belas­ting te betalen.

Bankreke­ning­num­mers Haas­trecht

Actie Kerk­ba­lans IBAN reke­ning­num­mer: NL44 RABO 0118 5024 17
t.n.v. Kerk­ba­lans H. Barnabas­paro­chie Haas­trecht

Misin­tenties e.d. IBAN reke­ning­num­mer: NL71 RABO 0361 4102 04